Nissan GT-R r35 je sasvim sigurno najnapredniji racer iz Nissan-ove radionice, koji uspješno parira ne samo rivalima iz zemlje izlazećeg sunca, nego i europskoj i američkoj automobilskoj egzotici. Sportski pedigre ovog vozila se oslanja na tradiciju proizvodnje trkaćih automobila od preko pola stoljeća. GT-R model kakvog poznajemo danas predstavljen je krajem 80-ih i za Nissan je označio velik proboj na međunarodna automobilistička prvenstva. S ubrzanjem od 4,4 sekunde do stotke slovio je kao najbrži sportski automobil na svijetu te dospio na naslovnice brojnih automobilističkih magazina. Također je uključen u serijal Brzi i žestoki te u simulacije vožnje Need for speed i GT2. Zbog svog nevjerojatnog ubrzanja, kojom je ostavljao ostale takmace bitno iza sebe, GT-R je na Australian Touring Car Championship-u zaradio nadimak Godzilla.
Sve do pojave novog modela, Nissan GT-R r34 Skyline je suvereno vladao na tronu japanskih sportskih automobila. Nova r35 izvedba je izbacila Skyline iz naziva, ali je nastavila kontinuitet i u potpunosti opravdala status monstruma na četiri kotača. Iako ne pretjerano agresivan pojavom, GT-R je auto koji ide do maksimuma na svim razinama. S obzirom na prosječnu masu vozila, koja se kreće oko 1700 kg, novi model je najteži u povijesti cijele serije. Sama težina nema nikakav utjecaj na ukupne performanse, jer najveći dio mase zapravo otpada na ultra snažni V6 motor. Fascinantna činjenica je da se motori izrađuju u potpunosti ručno – za njih je ekskluzivno zaduženo pet inženjera iz pogona u Yokohami, koji po završetku procesa urezuju svoje ime u blok motora. Uspješnim spajanjem majstorski precizne izrade, snažnih performansi i luksuznog interijera, Nissan je stvorio model koji može ići uz bok bilo kojeg superautomobila talijanske krvi.
Umjesto da forsiraju upotrebu masivnih V8 ili V10 motora, Nissan se odlučio dotjerati V6 do krajnjih granica. VR38DETT je 3,8 litreni twin-turbo, koji razvija moćnih 487 KS pri 6400 rpm uz okretni moment od 583Nm/5200 rpm. Za prijenos je zadužen izvanredno kvalitetan 6-stupanjski automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, koji osigurava minimalni gubitak snage i smanjenu potrošnju goriva. Standardni 4x4 pogon uparen sa srednjim motorom uz dodatak velikog stražnjeg spojlera od ugljičnih vlakana GT-R čini vrlo stabilnim u vožnji i pri najvećim brzinama. A brzina je zaista impresivna – riječ je o maksimalnih 324 km/h, dok je za ubrzanje od 0-100 potrebno tek 2,8 sekundi.
GT-R je na tržištu prisutan već 15 godina, a Nissan se još nije izjasnio o promjeni platforme. Do sada su odrađena dva redizajna – prvi se više fokusirao na opremljenost, dok je kasnije došlo do značajnijih zahvata u konstrukciju i snagu motora. 2011. je promijenjen ispušni sustav, koji je zaslužan za boost snage na 530 KS, instalirana je spona stabilizatora s komponentama od karbonskih vlakana, a od ostalih noviteta ističu se LED svjetla prednjeg branika, Dunlop trkaće gume te USB ulaz za spajanje na smartphone. Od 2017. V6 motor razvija 572 KS pri 6,400 rpm, a dodatno su unaprijeđeni i mjenjač, klima uređaj te kočni sustav. Nakon nekoliko limitiranih izvedbi, prošle godine je predstavljen Nissan GT-R Nismo, koji je svojevrsna konačna verzija sadašnje platforme. Ova izvedba može se pohvaliti izdašnom opremom poput Recaro sjedala i Bose zvučnog sistema, a zahvaljujući motoru od 608 KS i ubrzanju od 0-100 km/h za 2,5 sekunde, Nissan definitivno neće trebati žuriti s lansiranjem novog modela.
Ako vas vanjština GT-R-a nije posebno impresionirala, jedan pogled na unutrašnjost biti će dovoljan da se predomislite. Školjkasta sjedala, umeci od kože, pregršt elektronike i napredna kontrolna ploča u potpunosti opravdavaju njegov status superautomobila. Navigacijskim sustavom se može upravljati putem touchscreena, koji je zbog preglednosti povećan na 8 inča, a u memoriranju konfiguracija moguće je koristiti i prekidače na ploči. Neke od naredbi se nalaze i na sportskom upravljaču izrađenom od kombinacije karbonskih vlakana i kože. Unatoč izrazito sportskom dojmu kabine, GT-R ima vrlo udobnu stražnju klupu te solidan prtljažni prostor te ga je uz pomoć ekonomičnog moda potrošnje goriva moguće koristiti i za svakodnevnu vožnju.
Naš primjerak Nissan GT-R r35-ice je 2009. godište sa standardnom opremom, na kojem smo odradili tuning kako bismo iz auta izvukli sami maksimum. V6 turbomotor smo nadogradili Alpha kitom od AMS Performance-a, što sada daje ukupnu snagu od nevjerojatnih 700 KS. Kako bi GT-R što više prilagodili racing uvjetima, instalirali smo Bilsteinov ovjes i semi slick gume za stazu. Kako bi se osigurali od suhog trenja na autu je instalirano pomoćno hlađenje automatik mjenjača. Ovako složen GT-R pruža jedinstveno vozačko iskustvo, s kojim se mogu mjeriti rijetki sportski automobili. Ukoliko želite osjetiti uzbuđenje tijekom njegovog moćnog ubrzanja, posjetite nas jednom od predstojećih auto evenata i naručite svoju Taxi vožnju!