RaceTrip Logo
Menu

Nissan GT-R – Godzilla koja nezaustavljivo „jede“ konkurenciju

Nissan GT-R

Nissan GT-R r35 je sasvim sigurno najnapredniji racer iz Nissan-ove radionice, koji uspješno parira ne samo rivalima iz zemlje izlazećeg sunca, nego i europskoj i američkoj automobilskoj egzotici. Sportski pedigre ovog vozila se oslanja na tradiciju proizvodnje trkaćih automobila od preko pola stoljeća. GT-R model kakvog poznajemo danas predstavljen je krajem 80-ih i za Nissan je označio velik proboj na međunarodna automobilistička prvenstva. S ubrzanjem od 4,4 sekunde do stotke slovio je kao najbrži sportski automobil na svijetu te dospio na naslovnice brojnih automobilističkih magazina. Također je uključen u serijal Brzi i žestoki te u simulacije vožnje Need for speed i GT2. Zbog svog nevjerojatnog ubrzanja, kojom je ostavljao ostale takmace bitno iza sebe, GT-R je na Australian Touring Car Championship-u zaradio nadimak Godzilla.

Motor
3.8 24v V6 Twin turbo
Snaga
700ks
Mjenjač
6 brzina
Pogon
Sva četiri kotača
Ubrzanje
0-100km/h: 4,4 sec
Najveća brzina
324 km/h
Racetrip-Nissan-1
Racetrip-Nissan-2
Racetrip-Nissan-3
Racetrip-Nissan-4
Racetrip-Nissan-5
Racetrip-Nissan-6
Racetrip-Nissan-7
Racetrip-Nissan-8
Racetrip-Nissan-9

Tradicija sportskog diva uspješno je nastavljena s Nissan-om GT-R r35

Sve do pojave novog modela, Nissan GT-R r34 Skyline je suvereno vladao na tronu japanskih sportskih automobila. Nova r35 izvedba je izbacila Skyline iz naziva, ali je nastavila kontinuitet i u potpunosti opravdala status monstruma na četiri kotača. Iako ne pretjerano agresivan pojavom, GT-R je auto koji ide do maksimuma na svim razinama. S obzirom na prosječnu masu vozila, koja se kreće oko 1700 kg, novi model je najteži u povijesti cijele serije. Sama težina nema nikakav utjecaj na ukupne performanse, jer najveći dio mase zapravo otpada na ultra snažni V6 motor. Fascinantna činjenica je da se motori izrađuju u potpunosti ručno – za njih je ekskluzivno zaduženo pet inženjera iz pogona u Yokohami, koji po završetku procesa urezuju svoje ime u blok motora. Uspješnim spajanjem majstorski precizne izrade, snažnih performansi i luksuznog interijera, Nissan je stvorio model koji može ići uz bok bilo kojeg superautomobila talijanske krvi.

Koje su karakteristike japanskog „čudovišta“ u tvorničkoj izvedbi?

Umjesto da forsiraju upotrebu masivnih V8 ili V10 motora, Nissan se odlučio dotjerati V6 do krajnjih granica. VR38DETT je 3,8 litreni twin-turbo, koji razvija moćnih 487 KS pri 6400 rpm uz okretni moment od 583Nm/5200 rpm. Za prijenos je zadužen izvanredno kvalitetan 6-stupanjski automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, koji osigurava minimalni gubitak snage i smanjenu potrošnju goriva. Standardni 4x4 pogon uparen sa srednjim motorom uz dodatak velikog stražnjeg spojlera od ugljičnih vlakana GT-R čini vrlo stabilnim u vožnji i pri najvećim brzinama. A brzina je zaista impresivna – riječ je o maksimalnih 324 km/h, dok je za ubrzanje od 0-100 potrebno tek 2,8 sekundi.

Novi Nismo je ponovno zadao brige klasičnim superautomobilima

GT-R je na tržištu prisutan već 15 godina, a Nissan se još nije izjasnio o promjeni platforme. Do sada su odrađena dva redizajna – prvi se više fokusirao na opremljenost, dok je kasnije došlo do značajnijih zahvata u konstrukciju i snagu motora. 2011. je promijenjen ispušni sustav, koji je zaslužan za boost snage na 530 KS, instalirana je spona stabilizatora s komponentama od karbonskih vlakana, a od ostalih noviteta ističu se LED svjetla prednjeg branika, Dunlop trkaće gume te USB ulaz za spajanje na smartphone. Od 2017. V6 motor razvija 572 KS pri 6,400 rpm, a dodatno su unaprijeđeni i mjenjač, klima uređaj te kočni sustav. Nakon nekoliko limitiranih izvedbi, prošle godine je predstavljen Nissan GT-R Nismo, koji je svojevrsna konačna verzija sadašnje platforme. Ova izvedba može se pohvaliti izdašnom opremom poput Recaro sjedala i Bose zvučnog sistema, a zahvaljujući motoru od 608 KS i ubrzanju od 0-100 km/h za 2,5 sekunde, Nissan definitivno neće trebati žuriti s lansiranjem novog modela.

Luksuzni interijer GT-R-a je ogledni primjer Nissanove pedantnosti

Ako vas vanjština GT-R-a nije posebno impresionirala, jedan pogled na unutrašnjost biti će dovoljan da se predomislite. Školjkasta sjedala, umeci od kože, pregršt elektronike i napredna kontrolna ploča u potpunosti opravdavaju njegov status superautomobila. Navigacijskim sustavom se može upravljati putem touchscreena, koji je zbog preglednosti povećan na 8 inča, a u memoriranju konfiguracija moguće je koristiti i prekidače na ploči. Neke od naredbi se nalaze i na sportskom upravljaču izrađenom od kombinacije karbonskih vlakana i kože. Unatoč izrazito sportskom dojmu kabine, GT-R ima vrlo udobnu stražnju klupu te solidan prtljažni prostor te ga je uz pomoć ekonomičnog moda potrošnje goriva moguće koristiti i za svakodnevnu vožnju.

Ponosni smo vlasnici japanskog bolida, kojeg nudimo i za Taxi vožnje

Naš primjerak Nissan GT-R r35-ice je 2009. godište sa standardnom opremom, na kojem smo odradili tuning kako bismo iz auta izvukli sami maksimum. V6 turbomotor smo nadogradili Alpha kitom od AMS Performance-a, što sada daje ukupnu snagu od nevjerojatnih 700 KS. Kako bi GT-R što više prilagodili racing uvjetima, instalirali smo Bilsteinov ovjes i semi slick gume za stazu. Kako bi se osigurali od suhog trenja na autu je instalirano pomoćno hlađenje automatik mjenjača. Ovako složen GT-R pruža jedinstveno vozačko iskustvo, s kojim se mogu mjeriti rijetki sportski automobili. Ukoliko želite osjetiti uzbuđenje tijekom njegovog moćnog ubrzanja, posjetite nas jednom od predstojećih auto evenata i naručite svoju Taxi vožnju!