RaceTrip Logo
Menu

Kako krenuti u autosport? Članstvo u klubu je prvi korak prema uspjehu

Kako krenuti u autosport?

Autosport se najčešće doživljava kao poprilično skup sport. Nema sumnje da profesionalni automobilizam iziskuje redovita financijska ulaganja. Među njima je, na primjer, održavanje vozila, kupovina rezervnih dijelova, zaštitne opreme i slično. Najveća investicija je svakako sam trkaći automobil. No početak automobilističke avanture je zapravo moguć uz minimalne troškove. Prije svega je potrebno odrediti tko je kandidat za ulazak u svijet autosporta. Ako je riječ o juniorima, najbolja opcija je krenuti na karting i početi raditi s instruktorom, koji će vam pružiti adekvatan temelj i pratiti vaš napredak. Riječ je o automobilističkoj formi koja je vrlo kvalitetna odskočna daska za profesionalnu sportsku karijeru, bez pretjeranih inicijalnih troškova. U slučaju da ste punoljetan vozač koji je odradio auto školu, ali ranije nije učio sportsku vožnju, prvi potez je učlaniti se u lokalni auto klub i izvaditi trkaću licencu, a zatim obaviti liječnički pregled.

Karting škola je uvjerljivo najbolji način ulaska u svijet autosporta

Karting je logičan odgovor ako se pitamo koji je idealan način započinjanja automobilističke karijere. Minimalna dobna granica je najčešće pet godina, što doslovno pruža mogućnost usvajanja vozačkih vještina od malih nogu. Voziti karting bolid je vrlo zabavno iskustvo, ali i vrlo poučno, jer se utrkama pristupa s dosta pažnje i ozbiljnosti. Kroz škole kartinga polaznike se uči osnovnim vozačkim tehnikama i sigurnosti u prometu, što će im nesumnjivo biti od velike koristi u daljnjoj karijeri pa i u svakodnevnoj vožnji. Od opreme su potrebni kaciga, kombinezon, štitnik za rebra, trkaće rukavice i trkaće cipele. U fazi učenja ne treba kupovati bolid, budući da je u vježbanje na karting stazama uključen njegov najam. Većina profesionalnih vozača krenulo je upravo od kartinga, čime se može pohvaliti i naš vozački tim.

Karting škola je uvjerljivo najbolji način ulaska u svijet autosporta

Stariji vozači mogu se trenirati kroz vožnje tehničkih disciplina

Početnici će najčešće krenuti od vježbanja ubrzanja, sa ili bez kočenja, a također će trebati proći i test spretnosti. Velika prednost autoklubova je mogućnost korištenja zatvorenih poligona, na kojima se mogu vježbati tehnike sportske vožnje. Tehnike poput sporog ulaska te brzog izlaska iz zavoja te općenito kontrolu nad vozilom u racing uvjetima najbolje je izvježbati s vlastitim vozilom, odnosno onim s kojim smo navikli voziti, a nakon toga ćemo se bolje snaći s punokrvnim sportskim automobilom. Vozači bez ozbiljnijeg prethodnog iskustva u auto utrkama mogu krenuti s autoslalomom ili tehničkim disciplinama, koje mogu voziti sa serijskim automobilom. Od opreme za autosport potrebni su samo kaciga i trkaće rukavice – na samom startu ulaganja su minimalna, a najvažnije je oboružati se dobrom voljom i strpljenjem.

Profesionalni razvoj i ulaganja ovise o odabiru automobilističke forme

Nakon što smo svladali osnove, potrebno je odabrati kojim putem krenuti. Ovisno o afinitetima i prilikama, vozači imaju priliku birati između rally-ja, kružnih i brdskih utrka. Napredovanjem u svijetu autosporta pojaviti će se i više pravila, koja treba zadovoljiti kako bi se sudjelovalo u utrkama. Automobil mora zadovoljavati tehničke uvjete za pojedine klase. Također mora biti opremljen homoligiranom opremom, u koju ubrajamo trkaće siceve s važećom homologacijom, homologirane zaštitne H pojaseve, zaštitni kavez i slično. Svaki pojedini dio sportske opreme mora biti u skladu s homologacijskim pravilima – to se odnosi na sve počevši od kacige, rukavica, kombinezona, donjeg veša, podkapa, čarapa, trkaćih cipela do HANS sistema, koji štiti vrat od frontalnih udarca.

Kakav automobil trebamo imati da bi mogli pristupiti natjecanjima?

Homologacijska pravila za određene kategorije su dosta stroga, no suprotno čestim stereotipima, velika većina serijskih vozila pokazala su se kao dobra polazišna točka za sportsku avanturu. Za primjer možemo uzeti rally utrke, u kojima dominiraju prerađena cestovna vozila. Neki od proslavljenih automobila skupine N su u stvari često viđeni gradski automobili, koje na prvi pogled ne povezujemo sa trkaćim performansama. Dovoljno je sjetiti se supermini klasika, kao što su Peugeot 106 i Citroën Saxo – upravo ovi modeli zbog kompaktne karoserije i male težine pokazuju odlične rezultate na autodromima. Prerada prema pravilima klase sasvim sigurno predstavlja izvjestan trošak, no ukoliko na raspolaganju već imate adekvatan automobil, radi se o razumnim i dostižnim iznosima.

Kakav automobil trebamo imati da bi mogli pristupiti natjecanjima?

Najam vozila – najbolja opcija za pokrivanje svih trkaćih disciplina

Različiti tipovi utrka podrazumijevaju različite tehničke uvjete, koje ne možemo zadovoljiti samo s jednim automobilom. Brdske utrke traže potpuno drugačiju konfiguraciju ovjesa ili pogona od onog što je propisano na kružnim utrkama. Ukoliko se želimo iskušati u više natjecateljskih disciplina, potrebno je biti opremljen s više različito konfiguriranih sportskih automobila. Osim nominalne cijene više takvih vozila, njihovo održavanje i svi popratni troškovi mogli bi baciti u očaj vozača, koji je još na početku karijere. U takvim okolnostima rent sportskog automobila je praktično i ekonomično rješenje. RaceTrip u svojoj ekskluzivnoj ponudi ima automobile za sve vrste utrka, koji su potpuno prilagođeni pojedinim pravilnicima. U cijeni najma uključen je redovan servis i test vozila, čime ova usluga postaje još isplativija.