RaceTrip Logo
Menu

Audi R8 V10 - najuspješniji sportski automobil u povijesti brenda

Audi R8 V10

Audi R8 V10 je rasni sportski bolid iz Neckersulma, gdje Audijev tehnički tim ručno sklapa dijelove kako bi se osigurala proizvodnja po najvišim standardima. Kao što je to općenito pravilo s vrhunskim superautomobilima, neckarsulmski takmac za ovu prestižnu titulu se proizvodi u relativno maloj seriji – tvornica isporučuje približno 400 primjeraka mjesečno. Iako je ta brojka nešto iznad prosjeka u svijetu egzotičnih automobila, ona je već jamac kvalitete sama po sebi. S obzirom na kombinaciju izrazito snažnog 5,2 litrenog V10 motora i kompaktne karoserije, Audi R8 coupe se svrstao uz bok cestovnim bolidima poput Porschea 911 4S, Corvette C6 ili upravo Lamborghini Gallarda, na čijoj platformi je izgrađen.

Motor
5.2 v10
Snaga
540KS, 540NM
Mjenjač
Automatski, 7 brzina
Pogon
Sva 4 kotača
Ubrzanje
0-100km/h: 3.5s
Najveća brzina
320km/h
racetrip-r8-10
racetrip-r8-8
racetrip-r8-4
racetrip-r8-5
racetrip-r8-11
racetrip-r8-7
racetrip-r8-12
racetrip-r8
racetrip-r8-9
racetrip-r8-6
test 1

Koje su osnovne karakteristike Audi R8 coupea i po čemu je jedinstven?

Prvi primjerci R8-ice mogli su se pohvaliti već poprilično živahnim V8 i V10 motorima, no nakon redizajna modela 2016. izbor je pao na V10 u dvije jačine, pri čemu početni razvija 540 KS, a snažniji fascinantnih 602 KS pri 8100 o/min. Audi R8 V10 dolazi s quattro pogonom kao standardom, a isto se odnosi i na 6-stupanjski sekvencijalni mjenjač – klasični ručni uopće nije ušao u ponudu. Sve vezano uz R8 odlikuje se iznimnim luksuzom. Unutrašnjost je nenametljiva, no istovremeno vrlo elegantna, a prostor je dobro iskorišten. Ništa manje impresivan nije ni sam dizajn aluminijske karoserije s elementima od ugljičnih vlakana, u čemu je Audi ravnopravan ne samo svojim njemačkim rivalima poput Mercedes-Benza AMG ili BMW-a i8, nego ne zaostaje ni za velikanima poput McLarena.

Što nude izvedbe Audi R8 Spyder i GT u odnosu na standardni coupe?

Za sve cabrio entuzijaste Spyder će nesumnjivo biti prava poslastica. S obzirom da je aluminijski krov coupe-a zamijenjen platnenim, porast buke motora je potpuno očekivan. U usporedbi sa standardnim Audi R8 coupeom, Spyder je teži za 80 kg, što rezultira tek neprimjetno slabijim performansama. No uzevši u obzir da cabrio dolazi u paketu s V10 motorom od 540 KS, kao i coupe, te da je u opremu uključen 7-stupanjski S tronic mjenjač, jasno je da ovdje R8 ne gubi ništa od svoje osobnosti. Za one koji žele još jači doživljaj, u posebno limitiranoj seriji je proizveden Audi R8 GT u spyder ili coupe varijanti. Zbog lake karoserije i 560 KS, GT je do pojave novog V10 modela slovio za definitvnu, najekstremniju verziju.

Na otvorenoj cesti Audi R8 V10 pokazuje svoj avanturistički duh

Premda plijeni poglede i dok stoji na mjestu te oduševljava udobnošću i kvalitetom komponenti, pitanje svih pitanja je kako se Audi R8 coupe ponaša u vožnji. I odgovor je – apsolutno fenomenalno, bez ikakvih pretjerivanja. Tutnjava otto-motora i brzi odaziv na gas izazvati će adrenalinski porast kod svakog ljubitelja sportske vožnje. Maksimalna brzina od 318 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 3,6 sekundi nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Audi R8 V10Plus sa svojih tvorničkih 600 KS pokazuje još impresivnije rezultate – do stotke stiže za samo 3,2 sekunde, a postiže najveću brzinu od 333 km/h. Kod novijih modela dodatno je unaprijeđen zaustavni put i preciznost upravljača. Zahvaljujući quattro pogonu i inovativnim tehnološkim rješenjima, R8 nikad neće djelovati neukrotivo i naporno za upravljanje, što ga čini savršenim za svaku autocestu.

Upotreba smart tehnologije omogućuje još veću stabilnost i sigurnost

Audi R8 coupe definitivno nije jedan od „ogoljenih“ superautomobila koji pokazuje vrhunske trkaće performanse, no radi kompromise kod ponude opreme. Audijevi inženjeri nisu se ustručavali implementirati mnoštvo elektronike, što se pokazalo kao pun pogodak. Tehnologija virtualnog cockpita omogućava potpunu kontrolu nad svakim aspektom vožnje. Digitalna kontrolna ploča ima LCD TV display s touch opcijom, koji je pregledan i jednostavan za korištenje. Smart sučelje omogućava individualiziranje svih parametara i povezivanje na vaš smartphone. Navigacijski sustav je moderan, user-friendly i vrlo pouzdan. Audi R8 Performance, koji je ustvari V10 Plus s dodatnim paketom opreme, također nudi tri različite postavke vožnje – suho, kiša i snijeg, čime dobivamo maksimalnu prilagodljivost vremenskim uvjetima. Ne treba zaboraviti ni tehnologiju optimiziranja potrošnje goriva i reduciranja emisije CO2, što je svakako dobrodošlo.

Da li R8 može biti auto sportskog karaktera za svakodnevnu vožnju?

Da bi R8 u potpunosti realizirao svoj potencijal, potrebno ga je smjestiti u pravi ambijent – na trkaću stazu. Tu je moguće nesmetano testirati njegove granice, ili recimo ponašanje u driftu, kojeg ovaj uglađeni sportaš svladava s lakoćom. S druge strane, pokazuje se dosta praktičnim i pri svakodnevnim zadacima pa je stoga odličan odabir za međugradsku vožnju. Softverskim odabirom između auto, comfort i dynamic moda moguće je preciznije nijansirati taj raspon i prilagoditi parametre lakšoj ili agresivnijoj vožnji. Ako želite osjetiti uzbuđenje koju pruža vožnja superautomobilom, ili jednostavno želite brz i pouzdan auto za vaš idući transfer, isprobajte sve prednosti Audija R8 V10 odabirom naše VIP Taxi usluge.