RaceTrip Logo
Menu

BMW E46 320 Ci – kompaktno vozilo srednje klase s rally pedigreom

BMW e46 coupe 320ci

BMW E46 320 Ci pripada četvrtoj generaciji poznate serije 3, koja je dodatno proširila tržište bavarskom proizvođaču sportskih limuzina. Popularna trojka proizvodi se još od 1975. i postala je sinonim za pouzdani osobni automobil sa sportskim srcem. Riječ je o globalno najpopularnijoj seriji iz BMW-ove ponude, koja se u vrijeme lansiranja E46 varijante proizvodila na četiri kontinenta, konkretno u pogonima u Njemačkoj, Južnoj Africi, Meksiku, Rusiji i Kini. Treća generacija je predstavljena 1997. te je, kao i prethodna linija, bila dostupna kao sedan, karavan, hatchback, cabrio i coupe. BMW E46 generacija uvela je neke nove elemente u konstrukciji vozila, poput krute šasije, a unaprijeđena je i upotreba elektronike, koja obuhvaća CAN bus sustav.

Motor
2.0
Snaga
150KS
Mjenjač
5 Brzina
Pogon
Zadnji

Hatchback izvedba E46-ice je idealan početnički sportski automobil

Četvrta generacija serije 3 je donijela renesansu i samom izgledu vozila. Njene glatke i zaobljene linije karoserije predstavljaju konačni prekid kontinuiteta u dizajnu od vremena stare „kockice“. Novi izgled E46-ice BMW je osmislio u suradnji s američkom grupom dizajnera, koja je stavila naglasak na aerodinamiku i kreiranje automobila sa stavom. Lansiranje E46-ice je paralelno uvelo verzije sa dvoje i četvero vrata, a model sa troje vrata, popularno zvani hatchback, s proizvodnjom je započeo 2000. Model je brendiran kao BMW E46 compact, a od ostalih E46 izvedbi razlikuje se i po dizajnu farova. Zbog male dužine i neto mase te s druge strane ponude snažnih motora s minimalno 116 KS, ovaj automobil je gotovo savršena početna tuning platforma.

Kakav je trkaći potencijal tehničkih karakteristika BMW E46 coupe-a?

Dok je BMW E46 320d u sedan i wagon varijanti primarno poznat kao obiteljsko vozilo srednje klase, 320 Ci očekivano pruža znatno više sportskog karaktera. Tome najviše doprinosi 2,0 litreni benzinski M52 motor, koji razvija 150 KS uz okretni moment od 190 Nm pri 3500 o/min. Ovaj motor predstavlja evoluciju M52 rednog motora sa šest cilindara, koji se koristio u kasnijoj fazi treće generacije serije 3. Ako uzmemo u obzir da standardni BMW-ov coupe teži tek malo više od 1300 kg, performanse u potpunosti odgovaraju snazi motora. Uz ubrzanje od 0-100 km/h za 6,9 sekundi, auto postiže maksimalnih 226 km/h, što su vrlo povoljne karakteristike za racing i bez naknadnih tuning zahvata.

BMW E46 M3 – motorsport izvedba serije 3 uz dašak elegancije

Teško je zamisliti bilo kakav razgovor o sportskim potencijalima serije 3 bez da se dotaknemo legendarnog M3 modela. M3 je predstavljen u E46 ruhu sredinom 2000. i u potpunosti je opravdao sva očekivanja. Njegova najjača izvedba, BMW E46 M3 coupe, zahvaljujući redizajniranom S54 3, 2 litrenom benzinskom motoru razvija zapanjujućih 360 KS, što je čak 190 KS više nego kod BMW-a E46 320 Ci. Ovaj automobil spada u najbrutalnije primjerke M3, budući da snaga motora kod novih modela nije bitno povećana. Pri tome je zadržan smisao za estetiku E46 platforme, čime je M3 unaprijeđen u punopravni status superautomobila. BMW je također napravio limitiranu seriju M3 GTR modela u samo deset primjeraka, koji su idejno osmišljeni kao BMW-ov as u rukavu za američki LeMans.

BMW E46 320 Ci je all-round sportaš koji pruža mnogo zabave u vožnji

Kada govorimo o vozačkim karakteristikama E46-ice, treba napomenuti da je ova generacija serije 3 usmjerena na vozača i njegovo iskustvo. Pogon na stražnje kotače omogućava vrlo dinamičnu vožnju. Budući da je prednja strana vozila lišena „napetosti“ koje nastaju pod momentom motora, stražnji pogon će omogućiti bolji prijenos na kotače, a samim time i veću iskoristivost snage. Kombinacija prednje smještenog motora i stražnjeg pogona odlična je predispozicija za adrenalinsku vožnju, premda je stabilnost u svim uvjetima vožnje znatno bolja nego kod starijih generacija, u čemu pomažu i serijski DSC sustavi. Sportski duh BMW-ovog E46 coupe-a dodatno naglašava i karakterističan potmuli zvuk R6 atmosferca, koji se javlja na svaki snažniji pritisak papučice gasa.

Naša trojka složena za rally odlično se snalazi na makadamskim stazama

Naš vlastiti BMW-a E46 320 Ci s 2,0 benzincem i 150 KS je transformiran u punokrvnu rally zvijer. Standardni ovjes je zamijenjen makadamskim, koji olakšava prelaske preko neravnih podloga. Mjenjač s pet brzina uparen je s blokadom diferencijala, koja omogućuje bolju raspodjelu momenta motora i tako dodatno osposobljava auto za rally uvjete. Unutrašnjost je opremljena DAK motorsport zaštitnim kavezom, integriranom kamerom i trkaćim sicevima sa H pojasevima. Dodajmo tome i hidrauličnu ručnu kočnicu, koja je vrlo korisna u driftu, i dobivamo automobil koji će se dobro snaći na praktično svakoj trkaćoj stazi. Kotači su veličine 15“ za makadamske krivine te 16” za asfaltne podloge. S obzirom da je riječ o višenamjenskom rally vozilu, nudimo ga u najam za makadamske rally-ie, promo evente, racing akademiju ili team bulding.