Mitsubishi EVO IX GRUPA N
RaceTrip Logo
Menu

Mitsubishi EVO IX GRUPE N – izvedba za uvjerljive rally pobjede

Mitsubishi EVO IX N4

Mitsubishi EVO IX grupe N je dorađena inačica Mitsubishijevog sportskog serijala EVO, na koju često nailazimo na domaćim i stranim rally natjecanjima – posljednje desetljeće uspješno dominira kao favorit profesionalnih rally vozača. Iako je u međuvremenu pokrenuta te zatim i obustavljena proizvodnja Mitsubishi lancer-a EVO 10, deveti po redu Evolution se i dalje smatra racing klasikom. Njegov tvornički četverocilindrični 2,0 litreni turbo motor koji razvija maksimalnih 280 KS već sam po sebi ima dobar trkaći potencijal. Njegova dorađena verzija za rally potrebe svrstala se u vrh skupine N, u kojoj se nalaze homologirane adrenalinske izvedbe kompaktnih automobila čije bazične modele često možemo ugledati na gradskim prometnicama.

Motor
2.0 Turbo
Snaga
303ks
Mjenjač
Dogbox 5 BRZINA
Pogon
Sva četiri kotača
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-1
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-2
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-3
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-4
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-5
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-6
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-7
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-8
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-9
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-10
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-11
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-12
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-13
Mitsubishi-EVO-IX-GRUPA-N-14

Mitsubishi evo 9 je rezultat uspješne tradicije sportskog auto dizajna

Japanski čarobnjaci Mitsubishi mogu se pohvaliti da u proizvodnji sportskih automobila imaju kontinuitet od gotovo šezdeset godina. No priča o seriji Evolution počinje prije dva desetljeća, točnije 1992., kada se službeno počinje proizvoditi Mitsubishi Lancer. EVO 9 je rezultat trinaestogodišnjeg usavršavanja, koje je omogućilo lansiranje naprednog sportskog automobila s Mitsubishijevim oznakama. Tome je znatno doprinijela ranija suradnja s finskim automobilističkim asom Tommi Mäkinen-om, koja je omogućila osjetni napredak u dizajnu, aerodinamici, ovjesu i standardnoj opremi, u što primjerice ubrajamo karoseriju pojačanu ugljičnim vlaknima. Dizajn prednje maske pomaže boljem radu hladnjaka, a time i većoj pouzdanosti rada motora. Deveta generacija uvela je i nekoliko izvedbi, koje su se osim u detaljima donekle razlikovale i u performansama.

Koje su karakteristike EVO 9 MR izvedbe u odnosu na standardne modele?

Mitsubishi Racing serija najviše se razlikuje od ostatka EVO 9 modela u ovjesu, koji je dodatno spušten za 10 mm i spojlerima za branik u boji automobila. Kada govorimo o performansama, Mitsubishi lancer evo 9 MR pokazuje impresivne rezultate. Ubrzanje do stotke postiže za samo 3,9 sekunde, dok 400 metara prijeđe za 13 sekundi, što su najbolji rezultati u povijesti Evolution modela dosad. Uz maksimalnu brzinu od 258 km/h komotno se može upustiti u duel s većinom egzotičnih superautomobila. Redizajn ovjesa i stražnjeg spojlera u kombinaciji s 4WD pogonom doprinosi većoj stabilnosti i prianjanju na cesti. Zbog svojih predispozicija, ovo je idealna izvedba za modifikaciju Mitsubishi-ja EVO IX u grupu N rally vozila.

Kakav je osjećaj voziti Mitsubishijevu zvjersku sportsku limuzinu?

Osim poželjnim voznim karakteristikama, cestovni EVO može se pohvaliti prostranošću, smanjenom razinom buke u unutrašnjosti i poprilično velikim prtljažnim prostorom pa ga možemo smatrati user-friendly automobilom za suvozača/putnika. Što se tiče vožnje iz perspektive vozača, riječ je o pravoj avanturi – najčešće ga sama vožnja toliko okupira da o ostalim elementima niti ne razmišlja. Na Mitsubishi-ju EVO IX grupe N  dominiraju sportske značajke, koje doprinose adrenalinskom doživljaju vožnje. Posebno dizajniran mjenjač s ravnim zubima, tzv. dogg box sistem, omogućava brzo mijenjanje u višu brzinu bez stiskanja papučice kvačila, čime se dobiva na vremenu – ova značajka je posebno korisna u oštrim zavojima.

Mitsubishi EVO IX grupe N omogućava dodatnu prilagodbu rally uvjetima

WRC utrke imaju svoj vlastiti set pravila kada je riječ o tehničkim karakteristikama automobila. Kako bi odgovarao propisanim pravilima za cestovne automobile, Mitsubishi evo 9 iz skupine N uključuje tipične rally modifikacije, poput minimalnog interijera sa zaštitnim kavezom i  sustavom za gašenje požara. Funkcije elektroničkog podešavanja rada diferencijala reguliraju omjer snage između prednje i stražnje osovine. Premda je pravilnik skupine N rigorozan po pitanju tuninga, modifikacije ovjesa su dopuštene. Najčešći izbor je Reiger-ov ovjes na podešavanje u tri točke, koji omogućava prilagodbu na brzinu vožnje prije ili tijekom same utrke. Uz VP gorivo EVO u ovoj izvedbi razvija snažnijih 303 KS. Naposljetku imamo i definirane veličine kotača – za asfaltne brzince to je 18“, dok se 15“ preferira za vožnju makadamom.

Naš team nudi vam Mitsubishi lancer EVO u najam za rally natjecanja

Iako EVO 9 već neko vrijeme nije u proizvodnji, moguće ga je povremeno pronaći u prodaji na domaćim i inozemnim auto-portalima. Mi vam svejedno toplo preporučamo da se obratite našem teamu za najam vozila ako želite koristiti EVO na rally utrkama. Ponosni smo vlasnici Mitsubishi EVO IX grupe N sa full opremom – Brembo kočnice sa plivajućim diskovima, Sparco trkaći sicevi sa H pojasevima, anti lag sustav za brzi start u svim uvjetima i Reigerov ovjes. Prethodni vlasnik ovog vozila je Vaclav Pech, češki profesionalni vozač rally-a. Ne zaboravite da smo vam na raspolaganju kod nabave rezervnih dijelova, koje će postepeno biti teže naći na slobodnom tržištu. Održavanje je uključeno u cijenu – s nama ste odmah spremni za stazu!