RaceTrip Logo
Menu

Peugeot 206 RC N3 – francuski arsenal za naslov prvaka na WRC

Peugeot 206 RC N3

Peugeot 206 RC N3 je rally automobil na bazi sada već slavne 206-ice, koji ima zavidnu natjecateljsku reputaciju. Pred kraj devedesetih godina, renomirani francuski proizvođač automobila odlučio je prekinuti trinaestogodišnje izbivanje s WRC-a, koje je započelo povlačenjem modela 205 iz skupine A. U tu svrhu su proizveli specijalnu seriju vozila koja se temeljila na njihovom novom hatchback modelu. Inicijalno nazvan Peugeot 206 WRC, ovaj automobil je koristila Peugeot-ova tvornička momčad naredne četiri godine. Od 2000. do 2002. donio im je tri uzastopna naslova momčadskog prvaka, a finski rally vozač Marcus "Bosse" Grönholm je dva puta osvojio Svjetsko prvenstvo. Iduće generacije vozila grupe N bazirane su na Peugeot-u 206 RC, sportskoj inačici modela koja je uvrštena u ponudu 2003. godine.

Motor
2.0
Snaga
187 KS
Mjenjač
Dogbox, 5 brzina
Pogon
Prednji
peug-1
peug-2
peug-3
peug-4
peug-5
peug-6
peug-7
peug-8jpg
peug-9

Koje pomake u performansama dobivamo s cestovnim Peugeot-om 206 RC?

Model 206 je bio svojevrsna prekretnica za Peugeot, jer je lansiran u vrijeme svojevrsne revolucije gradskih automobila. Francuski proizvođač morao je pronaći odgovor na konkurenciju, koja je u tom spektru vozila imala puno toga za ponuditi. Rezultat je jedan od najpopularnijih kompaktnih automobila u povijesti, koji je mnoge vozače osvojio svojim dizajnom i praktičnošću. Peugeot 206 RC je trebao zadovoljiti ljubitelje sportske vožnje – umjesto standardnog 1,4 uveden je 2,0 litreni atmosferski motor koji razvija 177 KS. Kada se tome pridoda prednji pogon, vožnja postaje osjetno življa nego s osnovnim modelom. S druge strane, serijski ABS i ESP obuzdavaju njegov sportski temperament, čime je RC ipak bliži svom gradskom srodniku nego superautomobilima.

Što je onda presudno za trkaći potencijal sportske izvedbe 206-ice?

Premda sportska linija 206-ice ne spada u kategoriju divljih automobilskih zvijeri, ipak nudi više nego pristojnu osnovu za uspješan rally auto. 2,0 litreni atmosferac je odličan početak, koji uz preradu i uz pomoć dodatnih elektroničkih komponenti može lako razviti čak 200 KS. Treba ipak biti oprezan zbog strogog pravilnika grupe N, koji je rigorozan po pitanju tuninga motora. Redukcijom interijera na osnovne elemente auto će izgubiti na težini i time dobiti fantastične omjere snage i težine. Sama konstrukcija 206-ice daje odlične predispozicije za racing i na njoj ne treba posebno raditi. Budući da rabljene primjerke Peugeot 206 RC u prodaji možemo naći po vrlo razumnim cijenama, čak i uz naknadni tuning i adaptaciju na propisana pravila ostajemo u cjenovno ekonomičnim okvirima.

Peugeot 206 RC N3 je tvornički model koji je opremljen za rally utrke

Uz potrebno znanje i vještine te nešto strpljenja, RC se može uspješno transformirati u pobjednički rally auto. Međutim, tvornički Peugeot 206 RC N3 ipak predstavlja višu razinu – iza njega u potpisu stoji sportska ekipa iz Peugeot Sporta. Na ovom modelu možemo naći čitav niz komponenti, čija bi naknadna instalacija bila jedan malo veći zahvat. Stoga krenimo redom. 2,0L 16V atmosferski motor ovdje razvija solidnih 187 KS. Ovjes je Ohlinsov, podesiv u tri točke, a kočnice su serijske sa RC izvedbe, uz Carbone Lorraine trkaće kočione pločice. Peugeot Sport se pobrinuo i za brzo šaltanje ugradnjom doggbox mjenjača s pet brzina. U nadograđene značajke još ubrajamo zaštitni kavez i sustav za gašenje požara, Peugeot sport ispušni sustav te trkaća sjedala sa H pojasevima.

Kako se Peugeot 206 RC N3 snalazi na asfaltnim i makadamskim stazama?

Iako u samoj vizuri nema puno odstupanja od 206-ice, kakvu možemo vidjeti na gradskim prometnicama, trkaći N3 je u vožnji jedno sasvim drugačije iskustvo. Mala težina (oko 1t) u kombinaciji s prednjim pogonom i snažnim 2,0 motorom čini ovaj auto znatno bržim od svojeg pretka, koji se najbolje snalazi u polaganoj gradskoj vožnji. Redizajnirani ispušni sustav daje karakterističan prodoran zvuk, koji se javlja na svaki dodir gasa. Na ravnom terenu dolazi do izražaja dobro ubrzanje, dok će na makadamskim stazama N3 zahvaljujući kompaktnoj karoseriji i podesivom ovjesu biti prosječno stabilniji od svojih takmaca. Što se tiče veličine kotača, za asfaltne brzince preporuča se 17”, dok će uvjetima na makadamu bolje odgovarati 15“.

Ukoliko želite voziti 206 grupe N, kontaktirajte naš racing team

Naš team može se pohvaliti Peugeot Sport 206-icom grupe N, koja je iz tvornice bila spremna produžiti ravno na rally stazu. Osim što je vozilo 100% homologirano, opremljeno je integriranom kamerom i radio vezom. Vozi na regularno gorivo, pri čemu ne gubi ništa od svoje sportske dinamičnosti. Uz 17“ kotače odličan je odabir za asfaltne utrke. Automobil je nekad pripadao Slavku Komelu, slovenskom rally prvaku. Ukoliko ga želite koristiti za natjecanja, možemo vam povoljno osigurati uslugu najma. Ovo vozilo je također dostupno i u Racing Akademiji – tu ćete imati podršku našeg instruktora Daria Šameca, koji je pobjeđivao na brdskim i rally natjecanjima upravo sa 206-icom.