Peugeot 406 coupé je autentični predstavnik jedne epohe, točnije devedesetih godina, kada je u svijetu automobilizma suvereno vladao upravo coupé dizajn. Gotovo svi renomirani proizvođači, bilo da je riječ o američkom, japanskom ili europskom tržištu, imali su u svojoj ponudi barem jedan coupé. U tako žestokoj konkurenciji je bilo teško izaći s nečim jedinstvenim, ali u Peugeotu su u tome uspjeli. U tome im je pomogao jedan od najboljih timova za auto dizajn, a to je torinska Pininfarina. Njihov koncept modernog coupé automobila je inicijalno ponuđen talijanskom divu Fiatu, koji je odbio koristiti taj dizajn. Ova odluka je zasigurno naišla na veliko oduševljenje u Rueil-Malmaisonu, jer je omogućila lansiranje jednog od najuspješnijih i najupečatljivijih sportskih automobila pod okriljem Peugeot grupe.
Do razdoblja kada su započele idejne pripreme za 406 coupé, marka je već imala uspješnu povijest na renomiranim trkaćim turnirima. Ustvari, Peugeot 205 rallye je jedan od najuspješnijih vozila grupe N ikad, što može zahvaliti kombinaciji snažnog atmosferskog motora i perolake težine. Starija GTI izvedba iste serije je, recimo, među najpopularnijim francuskim sportskim autima. Peugeot je već imao zapažen uspjeh s jednim coupe-om, a to je Peugeot 405 Turbo, koji je dvaput uzastopno pobijedio na utrci Pariz-Dakar. 406 coupé je zapravo bio iskorak Peugeot-a u svijet superautomobila. Budući da je riječ o niši u kojoj francuski tvorci nisu imali previše iskustva, talijanskim dizajnerima nije povjereno samo osmišljavanje, nego i proizvodnja.
Osnovna izvedba ovog intrigantnog sportskog auta imala je solidne performanse, ali je ipak više naginjala cruise-car filozofiji, što je pomalo i očekivano od 137 KS koje nudi benzinski 2,0 16v. Peugeot 406 coupé 3.0 V6 s druge strane ima daleko veći trkaći potencijal već po svojim tvorničkim parametrima. Motor koji daje 207 KS pri 6000 okretaja i moment od 285 Nm pri 3750 okretaja je vrlo obećavajuća početna točka – ako uzmemo u obzir prosječnu masu ovog coupe-a (oko 1500 kg), ubrzanje od 0-100 km/h za 7,7 sekundi i maksimalna brzina od 235 km/h su sjajni rezultati. U paketu dolazi i nešto viša potrošnja goriva (10,4 L/100 km), ali s obzirom na godište modela i snagu motora nije riječ o iznenađujućem faktoru.
Iako je neupitno da ovaj automobil pripada sportskoj seriji Peugeotovih vozila, njegova namjera nije impresionirati brutalnom snagom i neukrotivim ponašanjem na cesti, koje iziskuje cijeli arsenal vozačkih manevara. Peugeot 406 coupé 3.0 V6 pininfarina je prije svega predstavnik sportske elegancije u auto svijetu, koja može osvojiti gotovo svakog vozača. Dužina vozila od 4,6 metara je usporediva s limuzinskom kategorijom, a samim time usporediva je i prostranost stražnje klupe. Unatoč tvrdom podvozju, mekana sjedala pružaju osjećaj udobnosti tokom cijele vožnje. Pregledna kontrolna ploča i decentan interijer zadržali su francuski „štih“, a nenametljivi detalji poput sportskog mjenjača i pininfarina logotipa podsjećaju nas na činjenicu da ovaj auto izlazi iz gabarita standardne Peugeot-ove ponude.
Ovo je još jedan od automobila s licem i naličjem, koji se dobro snalazi u svakodnevnim relacijama, a kod malo agresivnije vožnje će pokazati više stava. V6 motor je relativno tih i miran pri niskim okretajima, no kad malo jače nagazimo papučicu gasa, čuti ćemo prepoznatljivu lavlju riku Peugeotovih sportskih vozila. Unutrašnja buka je vrlo niska – pri gradskoj vožnji neće prijeći prosjek od 52dB. 4-brzinski automatski mjenjač fino klizi i kompletan auto je vrlo ugodan za upravljanje. Ono što svakako treba pohvaliti je njegovo iznimno dobro držanje u zavojima, čak i pri većim brzinama. Riječ je o automobilu koji je kao stvoren za kružne staze, što je sigurno jedan od razloga koji je potaknuo britanski Peugeot da coupé bude auto njihovog odabira za BTC prvenstvo 2000.
Naš Dario Šamec ponosni je vlasnik prerađenog Peugeot 406 coupé-a 3.0 V6, koji je složen specifično za Grobnik. Sve prednosti serijskog modela su u potpunosti iskorištene i dodatno unaprijeđene – V6 motor, koji je po tvorničkim postavkama dovoljno moćan za rally, ovdje se može pohvaliti s nešto većih 220 KS. Glavne promjene obuhvaćaju STAC trkaći ovjes i ručni mjenjač s pet brzina, Brembo kočnice i specijalni STW spojler prilagođen za Peugeot. Budući da je namijenjen za vožnju na ravnim asfaltnim podlogama, coupé je opremljen 17” kotačima i pripadajućim Peugeot Sport felgama. Od standardne rally opreme tu su još zaštitni kavez Paga Motorsport, trkaći sicevi i sustav za gašenje požara. Ukoliko se nalazite na početku svoje racing avanture, ovaj automobil je odličan odabir za učenje u sklopu naše akademije sportske vožnje.