RaceTrip Logo
Menu

Peugeot 406 coupé – francuski sportski klasik talijanskog dizajna

Peugeot 406 coupe V6

Peugeot 406 coupé je autentični predstavnik jedne epohe, točnije devedesetih godina, kada je u svijetu automobilizma suvereno vladao upravo coupé dizajn. Gotovo svi renomirani proizvođači, bilo da je riječ o američkom, japanskom ili europskom tržištu, imali su u svojoj ponudi barem jedan coupé. U tako žestokoj konkurenciji je bilo teško izaći s nečim jedinstvenim, ali u Peugeotu su u tome uspjeli. U tome im je pomogao jedan od najboljih timova za auto dizajn, a to je torinska Pininfarina. Njihov koncept modernog coupé automobila je inicijalno ponuđen talijanskom divu Fiatu, koji je odbio koristiti taj dizajn. Ova odluka je zasigurno naišla na veliko oduševljenje u Rueil-Malmaisonu, jer je omogućila lansiranje jednog od najuspješnijih i najupečatljivijih sportskih automobila pod okriljem Peugeot grupe.

Motor
3.0 V6
Snaga
210 KS
Mjenjač
5 Brzina
Pogon
Prednji

406 coupe je logičan nastavak na uspješnu sportsku povijest Peugeot-a

Do razdoblja kada su započele idejne pripreme za 406 coupé, marka je već imala uspješnu povijest na renomiranim trkaćim turnirima. Ustvari, Peugeot 205 rallye je jedan od najuspješnijih vozila grupe N ikad, što može zahvaliti kombinaciji snažnog atmosferskog motora i perolake težine. Starija GTI izvedba iste serije je, recimo, među najpopularnijim francuskim sportskim autima. Peugeot je već imao zapažen uspjeh s jednim coupe-om, a to je Peugeot 405 Turbo, koji je dvaput uzastopno pobijedio na utrci Pariz-Dakar. 406 coupé je zapravo bio iskorak Peugeot-a u svijet superautomobila. Budući da je riječ o niši u kojoj francuski tvorci nisu imali previše iskustva, talijanskim dizajnerima nije povjereno samo osmišljavanje, nego i proizvodnja.

Nabildani Peugeot 406 coupé 3.0 V6 ima odlične trkaće predispozicije

Osnovna izvedba ovog intrigantnog sportskog auta imala je solidne performanse, ali je ipak više naginjala cruise-car filozofiji, što je pomalo i očekivano od 137 KS koje nudi benzinski 2,0 16v. Peugeot 406 coupé 3.0 V6 s druge strane ima daleko veći trkaći potencijal već po svojim tvorničkim parametrima. Motor koji daje 207 KS pri 6000 okretaja i moment od 285 Nm pri 3750 okretaja je vrlo obećavajuća početna točka – ako uzmemo u obzir prosječnu masu ovog coupe-a (oko 1500 kg), ubrzanje od 0-100 km/h za 7,7 sekundi i maksimalna brzina od 235 km/h su sjajni rezultati. U paketu dolazi i nešto viša potrošnja goriva (10,4 L/100 km), ali s obzirom na godište modela i snagu motora nije riječ o iznenađujućem faktoru.

406 coupe je auto ne samo sportskog, nego i estetskog doživljaja

Iako je neupitno da ovaj automobil pripada sportskoj seriji Peugeotovih vozila, njegova namjera nije impresionirati brutalnom snagom i neukrotivim ponašanjem na cesti, koje iziskuje cijeli arsenal vozačkih manevara. Peugeot 406 coupé 3.0 V6 pininfarina je prije svega predstavnik sportske elegancije u auto svijetu, koja može osvojiti gotovo svakog vozača. Dužina vozila od 4,6 metara je usporediva s limuzinskom kategorijom, a samim time usporediva je i prostranost stražnje klupe. Unatoč tvrdom podvozju, mekana sjedala pružaju osjećaj udobnosti tokom cijele vožnje. Pregledna kontrolna ploča i decentan interijer zadržali su francuski „štih“, a nenametljivi detalji poput sportskog mjenjača i pininfarina logotipa podsjećaju nas na činjenicu da ovaj auto izlazi iz gabarita standardne Peugeot-ove ponude.

Da li onda ovaj francuski džentlmen pruža istinski sportski doživljaj?

Ovo je još jedan od automobila s licem i naličjem, koji se dobro snalazi u svakodnevnim relacijama, a kod malo agresivnije vožnje će pokazati više stava. V6 motor je relativno tih i miran pri niskim okretajima, no kad malo jače nagazimo papučicu gasa, čuti ćemo prepoznatljivu lavlju riku Peugeotovih sportskih vozila. Unutrašnja buka je vrlo niska – pri gradskoj vožnji neće prijeći prosjek od 52dB. 4-brzinski automatski mjenjač fino klizi i kompletan auto je vrlo ugodan za upravljanje. Ono što svakako treba pohvaliti je njegovo iznimno dobro držanje u zavojima, čak i pri većim brzinama. Riječ je o automobilu koji je kao stvoren za kružne staze, što je sigurno jedan od razloga koji je potaknuo britanski Peugeot da coupé bude auto njihovog odabira za BTC prvenstvo 2000.

RaceTrip-ov 406 coupé je unikatan višenamjenski rally automobil

Naš Dario Šamec ponosni je vlasnik prerađenog Peugeot 406 coupé-a 3.0 V6, koji je složen specifično za Grobnik. Sve prednosti serijskog modela su u potpunosti iskorištene i dodatno unaprijeđene – V6 motor, koji je po tvorničkim postavkama dovoljno moćan za rally, ovdje se može pohvaliti s nešto većih 220 KS. Glavne promjene obuhvaćaju STAC trkaći ovjes i ručni mjenjač s pet brzina, Brembo kočnice i specijalni STW spojler prilagođen za Peugeot. Budući da je namijenjen za vožnju na ravnim asfaltnim podlogama, coupé je opremljen 17” kotačima i pripadajućim Peugeot Sport felgama. Od standardne rally opreme tu su još zaštitni kavez Paga Motorsport, trkaći sicevi i sustav za gašenje požara. Ukoliko se nalazite na početku svoje racing avanture, ovaj automobil je odličan odabir za učenje u sklopu naše akademije sportske vožnje.